CultureUp – blog podróżniczy

Paradise Bay Resort Hotel – czy na pewno taki rajski?

Kiedy kupiliśmy bilety na Maltę na początku roku, stanęliśmy przed kolejnym wyborem. Jaki hotel wybrać na czas naszego pobytu na tej malutkiej wysepce położonej na samym środku Morza Śródziemnego? Przeszukiwałem wiele multiwyszukiwarek, które oferują noclegi praktycznie we wszystkich hotelach dostępnych na świecie. Okazało się, że najtaniej wyszło mi na CheapTickets, ponieważ mieli oni promocję na hotel Paradise Bay Resort Hotel, a do tego można było skorzystać z kodu rabatowego o wartości 20%. Hotel, o którym mowa to czterogwiazdkowy obiekt, położony w miejscowości Cirkewwa, a więc w pobliżu portu, z którego wypływają promy na Gozo oraz motorówki, oferujące transfer na Comino. W tym drugim przypadku goście hotelowi mogą liczyć na zniżkę specjalnie dla nich dedykowaną. Z drugiej strony hotelu znajduje się zatoka Paradise Bay oraz jedna z najpiękniejszych plaż na Malcie, która została oznaczona błękitną flagą.

paradise bay resort hotel

Paradise Bay Resort Hotel widziany od strony portu

Pokój, który zarezerwowaliśmy to standardowy pokój dwuosobowy z dwoma łóżkami. Każdy pokój posiada balkon oraz widok na morze. W pokojach znajdują się telewizory LCD, jednak jakość wyświetlanego przez nie obrazu pozostawia wiele do rzeczenia. Nic dziwnego, właściciel przyoszczędził i kupił sprzed firmy Telefunken. W pokoju znajdziecie również lodówkę, suszarkę do włosów oraz zestaw do przygotowywania kawy. Warto tu dodać, że nie przewidziano dla gości nawet jednej butelki wody, co jest w tak ciepłym kraju nieporozumieniem.

paradise bay resort hotel room pokoj

Nasz pokój

Hotel dysponuje czterema basenami – trzema otwartymi i jednym krytym. Woda w basenie nie jest jednak ogrzewana i jest to woda słona (z morza). Można tam skorzystać z leżaków oraz usług baru basenowego. Po południu hotel oferuje animacje dla najmłodszych, a wieczorem organizuje imprezy dla starszych gości. Ze wszystkich basenów rozpościera się piękny widok na pobliską zatokę Paradise Bay.

paradise bay resort hotel

Widok na Paradise Bay z basenu

Hotel posiada prywatną plażę z darmowymi leżakami i parasolami. Znajduje się ona od strony portu, a więc nie należy do szczególnie zadbanych. Można tam również skorzystać z usług baru, gdzie zjecie drobny posiłek lub wypijecie drinka.

Paradise Bay Resort Hotel

Widok z plaży hotelowej

Hotel oferuje również śniadanie w formie ciepłego bufetu. Trzeba przyznać, że wybór jest całkiem spory, ale jak dla mnie powinno być nieco więcej owoców oraz warzyw. Również jakość wędlin pozostawiała nieco do rzeczenia. Szkoda, że nie pomyślano o wykorzystaniu produktów regionalnych. Przez cały pięciodniowy pobyt, tylko raz przygotowano twaróg pochodzący z lokalnej mleczarni. Jeśli chodzi o ciepłe posiłki to zawsze do wyboru były jajka (codziennie inaczej przygotowane), kiełbaski, fasolka oraz pomidory pieczone. Na pochwałę zasługuje spory wybór pieczywa oraz ciastek. Z rzeczy, które mi się nie spodobały zwrócę uwagę jeszcze na szklanki. Pierwszy raz spotkałem się z tak małymi szklankami. Czyżby wyliczono, że nie będzie się chciało większości gości chodzić i wypiją mniej?

paradise bay resort hotel breakfast

Śniadanie to ponoć najważniejszy posiłek w ciągu dnia

Kiedy będziecie w okolicy, warto odwiedzić restaurację znajdującą się w tym hotelu. Serwują tam dania na niezłym poziomie, a ceny są całkiem znośne. Zjecie tam zarówno burgera, czy pastę, jak i tradycyjnego fenka (królika) lub rybę-miecz (swordfish). Co ciekawe jest to jedyna restauracja w okolicach portu w Cirkewwa. W hotelu znajduje się również bistro, z którego usług nie korzystaliśmy, gdyż bardzo wcześnie je zamykano.

Penne Zosi - pyszne i z dużą ilością parmezanu

Penne Zosi – pyszne i z dużą ilością parmezanu

Mój burger dawał radę

Fenek - pyszny królik gotowany z warzywami w winie

Fenek – pyszny królik gotowany z warzywami w winie

Swordfish - ja nie przepadam, ale Zosi smakowało

Swordfish – ja nie przepadam, ale Zosi smakowało

Największą wadą tego hotelu jest jego obsługa. A to chyba najgorsze, co może być. Podczas meldowania był problem, gdyż recepcjonistka nie zauważyła, że rezerwacja jest już opłacona. Potem 10 minut po tym, jak weszliśmy do pokoju przyszło dwóch facetów, którzy nam oświadczyli, że będą teraz naprawiać wiatrak w naszym pokoju. Hotel przez godzinę twierdził, że nie posiada innego wolnego pokoju, aby nas do niego przenieść. I teraz uwaga, po godzinie jednak przenieśli nas do innego pokoju. Obsługa w restauracji hotelowej sprawiała wrażenie, jakby była średnio zainteresowana gośćmi. Dywan na korytarzu był regularnie nieodkurzony przez serwis sprzątający. Należy dodać, że w recepcji pracowały też pomocne osoby, które pomogły nam wybrać odpowiednią kartę na transport publiczny. W dniu wyjazdu hotel odmówił nam przygotowania boxa ze śniadaniem (check-out przed rozpoczęciem śniadania). Jak na czterogwiazdkowy hotel to sporo mają do poprawy. Myślę, że gdyby nie widok i fajne baseny to raczej nie wybrałbym tego hotelu po raz drugi.

paradise bay resort hotel night